وصیت نامه

« بسم رب الشهداء و الصدیقین »

« ان الله اشترى من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فى سبیل الله فیقتلون و یقتلون … »

« خداوند جان و مال اهل ایمان را به بهاى بهشت خریدارى کرده است . آنها در راه خدا جهاد مى کنند که دشمنان دین را به قتل برسانند و یا خود کشته شوند ».
درود بى پایان خداوند بر پیامبران الهى که با تمام وجود براى ریشه کن کردن ظلم و ستم و مبارزه با طاغوتهاى درون و برون جانفشانى کردند . بویژه درود و برکات خدا به روان تابناک ختم رسل و هادى سبل پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد بن عبدا… (ص) که با خون دل خوردن و زحمات جانفرسایش مکتب حیاتبخش اسلام را تا دامنه قیامت براى انسانهاى روى زمین به ارمغان آورد و صراط مستقیم را براى همیشه تاریخ به حقیقت طلبان عالم نشان داد .
سلام و تحیت الهى بر جانشینان پاک و بحق آن حضرت یعنى دوازده امام معصوم که اول آنها حضرت مولى الموحدین امیر المومنین على بن ابیطالب (ع) و خاتم آنها قطب عالم امکان و منجى عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا و ارواح العالمین لمقدمه الفدا و سلام بر نواب خاص و عام آنحضرت بویژه امید مستضعفان جهان ، قلب تپنده محرومان ، نجات دهنده همه انسانهاى دربند کشیده شده بوسیله استعمارگران عالم ، یعنى حضرت آیه ا… العظمى امام خمینى مد ظله العالى .
سلام و درود فراوان به ارواح تابناک شهیدان اسلام مخصوصا سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام که با قیام خونین عاشوراى خویش و ترسیم خط سرخ شهادت راه قیام و ظلم ستیزى را به همه رهروان خویش نشان داد و درود و سلام و برکات خداوند بر شما امت حزب ا… و شهید پرور که باتبعیت از مقام ولایت فقیه و رهبرى مقدس این انقلاب قلب مقدس امام زمان (ع) و اجداد طاهرینش را شاد کردید و میروید تا انشاءالله در آینده نزدیکى زمینه ظهور حضرتش را فراهم و بساط ظلم و ستم استکبار جهانى را برچینید و مظلومان عالم را نجات بخشید . شما مردم آگاه و بیدار دل بحق ثابت کردید که از منتظران واقعى مهدى عزیز هستید و با قیام خونین خویش ظهور آنحضرت را نزدیک کردید و انشاءالله نزدیکتر هم خواهید نمود . شما عزیزانیکه از هر نوع فداکارى دریغ نورزیدید و عزیزترین و گرانبهاترین هدیه را که فرزندان عزیز و قهرمان و شجاعتان باشد به پیشگاه این رهبر و این انقلاب مقدس اهدا کردید که انشاءالله مورد قبول الله قرار بگیرد و باز هم برکات و نعمات الهى بر شما افزونتر باد . بخدا قسم در تاریخ همانند شما امت ایثارگرى کمتر بچشم مى خورد و تاریخ در مقابل این همه ایثارگرى و فداکارى شما امت بپا خاسته سر تعظیم فرود خواهد آورد و آیندگان با دیده تعجب به آن نگاه خواهند کرد .
بنده یا هر فرد مسلمانى وقتى نمونه هاى فراوان از خودگذشتگى و ایثار امت قهرمان و شهید پرور را مى بینم احساس شرمندگى مى کنم و با تمام وجود از خداى خویش آرزو مى کنم اى کاش چندین جان مى داشتم و براى ادامه راه شهیدان عزیز و گرانقدر این امت فدا میکردم . بعنوان مثال چندى قبل در روزنامه مشاهده کردم که بانوى بزرگوارى با حضرت حجت الاسلام کروبى نماینده محترم امام در بنیاد شهید ملاقات کرده بود . وى علاوه بر اینکه شوهرش را بعنوان یک شهید از دست داده بود ۴ تا از فرزندانش نیز به شهادت رسیده بودند و اظهار میداشت که اوقات فراغت خویش را به کار بافتن دستکش براى رزمندگان عزیز مى پردازد . درود و تحیت خدا بر چنین زنان فداکار و ایثارگر باد .
پدر و مادرم به نداى چنین مادر و همسر شهیدى که اینقدر به انقلاب اسلامى و امام و مقام ولایت عشق مى ورزد . واقعا انسان براى درک این مطلب باید خیلى بیندیشد . کار ساده اى نیست که قهرمان زنى تا این حد در راه خدا فداکارى نماید . به جز خدا چه کسى میتواند از این همه گذشت و ایثار سپاسگزارى نماید . باید اعتراف کرد که در برابر این همه خدمت خانواده هاى محترم شهیدان در انجام وظیفه در قبال خونهاى پاک شهدا کوتاهى مى نماییم . امید است که خداوند توفیقى عنایت بفرماید تا بتوانیم دین خویش را نسبت به انقلاب و دست آوردهاى آن که همه اینها ثمره خونهاى سرخ شهیدان بخاک و خون خفته مى باشد ادا نماییم . و باید براى جبران کوتاهى ها جهش کنیم یعنى مردانه قیام کنیم و جان بر کف در راه خدا مبارزه نمائیم تا انشاءالله ره صدساله را یک شبه به پیمائیم و با ایثار خون خویش در راه محبوب بخش کوچکى از نعمات الهى را جبران کنیم تا انشاءالله خداوند متعال غفران و رحمت خویش را شامل حالمان بگرداند .
اینجانب همیشه حسرت مى خوردم و فکر میکردم که آیا روزى فرا خواهد رسید که خداوند منان توفیقى عنایت فرماید تا از تعلقات دنیوى ببرم و لیاقت حضور در جبهه هاى نبرد حق علیه باطل را پیدا نمایم . سرانجام خداوند رحمان مرا مورد لطف و عنایت خویش قرار داد و موفق شدم در جمع عزیزان رزمنده ، سربازان امام زمان (ع) حضور داشته باشم و پس از حضور از خداى خویش خواستم که مرا در این راه ثابت قدم بدارد تا بتوانم با تلاشهاى پى گیر ادامه دهنده راه شهیدان عزیزمان باشم و در این راه آنقدر تلاش و فداکارى نمایم تا ذره ذره وجودم از آلودگیهاى درون پاک و نهایتا لیاقت شهادت را پیدا کنم و انشاءالله به امید آنروز که با مجاهدت ها و شکست دشمنان اسلام و پیروزى نهائى رزمندگان عزیز ، با پیکرى خونین در حال نبرد با دشمنان اسلام و قرآن به خداى خویش بپیوندم چون خدا دوست دارد که بندگان خالص و فداکار خویش را در چنان وصفى ببیند و خوش بحال آن عزیزانیکه سالها در راه محبوب خویش در هواى گرم تابستان و سرد زمستان در سراسر کربلاهاى ایران زمین از جنوب تا غرب و شمال غرب عرق ریختند و نهایتا شایستگى آنرا پیدا نمودند که حسین وار به مقام عند رب برسند .
امت حزب ا… بپا خاسته شهرستان بیرجند همانطوریکه مى دانید موفقیتهائیکه در این چند سال انقلاب على رغم همه تلاشها و کارشکنى ها و توطئه هاى استکبار شرق و غرب و ایادى آنها نصیبمان گردیده و امروز جهان با تمام ظلمت ها و تاریکهائى که توسط طاغوتهاى بزرگ در راس آنها ( به فرمایش امام عزیزمان ) شیطان بزرگ ایجاد گردیده ، متوجه عظمت و بزرگى این حرکت شده اند و حتى خود آمریکا و شوروى و من تبع آنها در حالیکه سخت به وحشت افتاده اند بالاخره در مقابل اراده محکم و قوى شما امت حزب ا… سر تعظیم فرود آورده و این حقیقت را قبول کرده اند که امام و امت ما هر چه اراده نمایند به آن میرسند .
تمامى این پیروزیها و موفقیت هاى امت اسلامى به سه عامل : امام (رهبرى) ، وحدت امت ، و خونهاى پاک شهیدان بستگى دارد و از میان آنها عامل رهبرى و ولایت نقش اساسى دارد و همیشه در طول تاریخ بعنوان یک سنت الهى و قانون است که باید امام و امت هم آهنگ باشند و امت مى بایست تابع امام باشد و اطاعت از ولى امر است که پیروزى و عظمت بدنبال دارد و در هر مقطعى که امت اسلامى در برابر امام خویش ایفاى وظیفه ننموده مسلما در گمراهى افتاده اند و جز ذلت و خوارى در انتظار آنها چیزى نبوده است .
الحمدلله در این مقطع استثنائى شما مردم شهید پرور بحق مطیع امر ولایت بوده اید و انشاءالله خواهید بود و دیدید که بزرگترین پیروزیها یعنى تشکیل حکومت اسلامى وترویج قانون خدا ؟؟؟ گردید و ابر جنایتکاران دنیا به ذلت و خوارى افتاده اند ودر آینده نزدیکى انشاءالله به زباله دان تاریخ خواهند افتاد .
امروزه اگر وحدت در میان امت اسلامى بوجود آمده سر منشاء و علت آن وجود مقدس ولى فقیهى چون حضرت امام خمینى مد ظله العالى مى باشد که تمام فرق اسلامى را به وحدت رسانده است .
عزیزان باید سعى کرد از هر گونه تفرقه و اختلاف پرهیز شود و به هیچ کس اجازه ندهیم که در میان صفوف فشرده ما ایجاد اختلاف نماید و همواره سعى و تلاش کنیم که از امام عزیزمان و روحانیت مبارز در خط امام پیروى و از مواضع آنها دفاع کنیم و نگذاریم که شیاطین انس و جن ما را در خط شیطان و اولیائش قرار دهند و به گمراهى کشند . سومین عامل انقلاب و بقاء آن روح شهادت طلبى و مسئله شهادت و خونهاى پاک شهیدان است که خاصیت خون مظلوم در طول تاریخ این بوده که بساط ظالم را سرنگون میکرده است و بعنوان یک سنت الهى آنرا پذیرفته ایم و بقول شهید آیت ا… مطهرى که مى فرماید : خون شهید به زمین نمى ریزد بلکه در پیکر اجتماع تزریق مى شود و جامعه را به حرکت وا میدارد و هر شهیدى که به زمین مى غلتد دهها نفر در برداشتن سلاح وى از هم پیشى مى گیرند و نمونه اعلاى آن استقبال بى نظیر شما امت قهرمان از کاروانهاى بزرگ راهیان کربلا و سپاهیان محمد (ص) است .
البته این حرکتهاى عظیم براى دشمنان ، تعجب انگیز است چون آنها مکتب شهادت را درک نمى کنند و نمى دانند که اینها شیعیان على بن ابیطالب هستند که مى فرمود : « و الله لا بن ابیطالب انس بالموت کمثل الطفل بثدى امه » به خدا قسم پسر ابیطالب براى مرگ در راه خدا علاقه مندتر است از طفل شیرخواره به پستان مادر .
خواهران و برادران سعى کنید که همیشه به این سه عنصر مقدس انقلاب احترام بگذارید و همانطوریکه تا کنون ثابت کرده اید که به مقام رهبرى و ولایت ، وحدت اسلامى ، و خونهاى پاک شهیدان وفا دارید ، ثابت قدم باشید . همواره از خداوند منان بخواهید که تاییدات خودش را از این مردم ایثارگر نگیرد و آنها را مورد الطاف بیکران خویش قرار دهد و قلوب مومنین را به نور ایمان و قرآن و ولایت روشن نگهدارد .
تقاضاى عاجزانه برادر کوچکتان از سه قشر محترم روحانى ، معلم ، دانش آموز اینست که :
سروران محترم روحانیت مبارز در خط امام ! امروز دنیا شما را که در رأستان امام امت قرار دارد خیلى با عظمت و ابهت مى بیند و از طرفى محرومان و مستضعفان عالم امیدشان به شما و رهبرى معظم انقلاب اسلامى است ، لذا دشمنان اسلام و قرآن خیلى تلاش مى کنند که بین شما و رهبر جدائى بیندازند و از اول انقلاب مشاهده کردید که چه عواملى از بین خودتان را تحریک نمودند و انها هم تبعیت از نفس کردند و به جان امام و روحانیت مبارز در خط امام افتادند و بلندگوى استعمار گردیدند و خواستند به این طریق بین شما و رهبرى جدائى بیندازند و در نتیجه مردم را متفرق سازند . اما از آنجائیکه خدا با امام و امت است موفق نشدند مقام معظم رهبرى و قائم مقام آن را تضعیف نمایند . بنابراین تا میتوانید اتحاد و وحدت خودتان را چون گذشته حفظ نمائید و هر چه در توان دارید براى تقویت حوزه هاى علمیه و مدارس شهرستان تلاش نمائید که امروز مسئولیت شما عزیزان از همه سنگین تراست .
برادران محترم فرهنگى ومعلمین گرانقدر شما قدر خودتان را بدانید و افتخار کنید که در امر مهم تعلیم و تربیت شاغل هستید و فرزندان عزیز امت اسلامى بعنوان امانتهاى الهى تحت تعلیم و تربیت شما قرار دارند . مبادا که در این وظیفه خطیر کوتاهى نمائید ، بکارتان اهمیت دهید و مخصوصا در جنبه هاى معنوى یعنى تزکیه و تربیت توجه خاصى داشته باشید و سنگرنشینان مدرسه را که در واقع سنگرنشینان جبهه و جنگ هم هستند نسبت به مساله جنگ و جهاد که از اهم امور در این مقطع حساس مى باشد ارشاد و راهنمائى کنید . نسبت به شکل دادن افکار جوانان عزیز در جهت تعلیم و تربیت اسلامى اهتمام ورزید که امروز مسئولیت همه شما عزیزان آموزش و پرورش سنگین است و اگر به وظیفه عمل نشود فردا در پیشگاه خداوند متعال و شهیدان بخون خفته انقلاب اسلامى و جنگ تحمیلى شرمنده خواهید بود .
مطلب دیگرى که باید از همان اوائل انقلاب بدان توجه مى شد و متاسفانه نشد مساله انجمن اسلامى معلمان شهرمان است که بى شک معلمین متعهد و مسئول اگر بخواهند در پیشبرد اهداف مقدس انقلاب موفق باشند مى بایست تشکل داشته باشند و بوسیله تشکل وحدت لازم را ایجاد نمایند . هنوز هم دیر نشده ضرر را به قول مشهور از هر جائى که بگیرید منفعت است هر چه سریعتر همکاران عزیز براى رفع این نقیصه اقدامات لازم را مبذول فرمایند انشاءالله که در سایه سازماندهى و نظم بتوانید در امر تعلیم و تربیت اسلامى فرزندان عزیز موفقیت هاى بزرگى را کسب نمائید .
و اما شما برادران عزیز دانش آموز ! شما آینده سازان میهن اسلامى و شما عزیزانیکه همواره قسمت اعظمى از بار انقلاب را از همان روزهاى اول به دوش کشیده اید و در مواردى مشوق بزرگتران نیز بوده اید . شما چه قبل از انقلاب و چه بعد از پیروزى انقلاب پیوسته در صحنه هاى مبارزه علیه ظلم و ستم و طواغیت بوده و از هر گونه ایثارگرى دریغ نورزیدید و در گرم نگهداشتن تنور جنگ نیز سهم بسزائى داشتید . بنده بعنوان یک برادر از شما عزیزان قهرمان و شجاع تقاضا دارم که سنگر مدرسه را همانند سنگرهاى جبهه تقویت نمائید و در زمینه هاى تزکیه نفس و آموزشهاى علمى تلاش نمائید که امید مملکت اسلامى شما هستید و شمائید که در آینده نزدیک بعد از پیروزى نهائى رزمندگان مى بایست با سلاح علم و ایمان میهن اسلامى را باز سازى کنید و خودمیدانید که بار مسئولیت سنگین است و باید از هم اکنون خودتان را آماده نمائید که فردا دیر است . دانش آموزان عزیز حزب ا… و رزمنده باید آگاه باشند که علاوه بر جنگ و جهاد در جبهه ها از نظر علمى نیز باید مجهز باشند که دانشگاههاى ما از وجود آنها خالى نباشد و فردا پستهاى علمى مملکت به دست افراد بى ایمان نیفتد .
نکته دیگرى که به شما عزیزان عرض مى کنم اینست که سعى نمائید وحدت و اخوت اسلامى را در بین خودتان برقرار نمائید که پیام همه شهیدان اطاعت از امام و حفظ وحدت است و با رعایت این مساله مهم است که در ادامه دادن راه شهیدان عزیزمان موفق خواهید بود . به امید آنروز که همه شما خواهران و برادران دانش آموز در مسئولیت خطیرى که بعهده دارید موفق و پیروز باشید و شرط موفقیت شما ایمان بخدا و تبعیت از مقام رهبرى و روحانیت در خط امام است و دقت شما در این باشد که همه وقت خدا را شاهد و ناظر بدانید و از حضور خداى عزوجل در همه مواقع غفلت نورزید که امام بزرگوارمان فرموده اند : « عالم محضر خداست سعى کنید در محضر خدا معصیت نکنید . »
در خاتمه از همه همشهریان محترم ، دوستان ، همکاران فرهنگى و بالاخره کلیه کسانیکه با اینجانب در رابطه بوده اند و احیانا بهر نحوى از آنها حقى را تضییع نموده ام تقاضاى بخشش دارم و مرا بخاطر خدا مورد عفو خویش قرار دهند مسلما در پیشگاه خداوند رحمان مأجور خواهند بود و در همین جا هم میدانم این نکته را نیز متذکر گردم و آن اینست که از کلیه کسانى که بنحوى از انحاء حقى بگردن آنها دارم راضى هستم و براى آنها بارها طلب استغفار نموده ام باشد که خداوند متعال نیز قلوب همه آنهائیکه از اینجانب رنجیده خاطر هستند راضى بگرداند.
از کلیه دانش آموزان عزیزى که هم اکنون مشغول تحصیل هستند و بنده افتخار خدمت به آنها را داشته ام و همینطور کلیه عزیزانیکه از سالهاى قبل خدمت معلمى در خدمت آنها بوده ام و مسلما در امر تعلیم و تربیت آنها کوتاهى نموده و یا گاهى اوقات از ناحیه اینجانب هتک حرمتى شده است تقاضاى عاجزانه دارم که به بزرگوارى خودشان این حقیر را مورد عفو قرار دهند .
در خاتمه بعنوان قدردانى و تشکر از قشر محترم روحانى که سالها بنده از محاضرشان چه در محافل عمومى و یا خصوصى بهره مند گردیده ام بخصوص حضرت حجه السلام آقاى حاج سید علیرضا عبادى این استاد بزرگوار که واقعا سالیان متمادى به مادرس تقوا و عمل داده ؟؟؟ مى کنم که شما اى سربازان امام زمان حق بزرگى به گردن همه ما دارید و ما کوچکتر از آن هستیم که بتوانیم از زحمات شما در تعلیم و تربیت و ارشاد جامعه سپاسگزارى نمائیم انشاءالله خداوند متعال به شما هزاران اجر و مزد در دنیا و آخرت عنایت فرماید و براى همه شما عزیزان در این لحظات حساس و سرنوشت ساز پیکار با کفار آرزوى موفقیت و سلامتى مى نمایم و در پایان سلام صمیمانه مان را به پیشگاه مقدس ابا عبدا… الحسین (ع) بعنوان ادب عرض مى نمایم .
السلام على الحسین و على اولاد الحسین و على اصحاب الحسین جمیعا و رحمه ا… و برکاته اللهم وفقنا لما تحب و ترضى

خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار

رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما 

به امید زیارت کربلا و نجف والسلام علیکم و رحمه ا… و برکاته

دى ماه ۱۳۶۵ شریفى پناه امضا